Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nemám rád běhání

Já vím, titulek, vypadá, jako bych si jej půjčil od Šmoulů, ale je to se mnou prostě tak.

Aby bylo jasno: já nemám nic proti rychlejšímu pohybu jako takovému. Rozumím tomu, když se člověk rozeběhne za ujíždějící tramvají, když běží pro pivo, protože nejbližší koloniál za pět minut zavírá, nebo v rámci možností sprintuje na onu místnost ve chvílích nejtěžších. Dle svého oblíbeného literárního hrdiny chápu i momenty, kdy je člověku jedno KAM běží, neboť je pro něj důležitější ODKUD. Nedostudovaný mág Mrakoplaš takovou tou prvoplánovitou odvahou zrovna neoplýval.

Co ovšem nechápu je chvíle, kdy člověk vyběhne z bodu „A“… a po několika kilometrech se do téhož bodu vrátí, aniž by s sebou cokoliv nového přinesl. Jenom je o něco unavenější, zpocenější a překvapivě spokojenější.

Myslím si, že takhle to vnímá spousta aktivních fotbalistů. Milujeme sport, tedy fotbal, ale nenávidíme období, kdy se běháním nabírá fyzická kondice. Na druhou stranu dobře víme, že to bez toho prostě nejde.

Loni v létě jsme na dovolené s partou kamarádů chodili běhat každý večer. Poslední den se mě jedna kamarádka nadšeně zeptala: „Taky Tě to běhání baví? Mě to přijde tak povznášející!“

Neumím lhát, takže jsem po pravdě zavrčel: „Já to nenávidím!“

Nechápala to: „Tak proč teda s námi běháš?“

Nezbylo mi nic jiného, než vysvětlovat, že v létě a v zimě běhám jenom proto, abych i po čtyřicítce mohl na podzim a na jaře nastupovat v soutěžních utkáních proti dvacetiletým "uličníkům", kteří tu fyzičku zatím mají zadarmo.

Minulý týden jsme byli grilovat u kamaráda na chatě a tatáž kamarádka mě opět dostala. Když jsem se v neděli vyhrabal z pelíšku (tzn okolo desáté dopolední), už u mě byla s nabídkou: „Nepůjdeme si zaběhat? Já jsem ráno našla zajímavý okruh.“  Ráno pro ni znamenalo tak okolo sedmé – na rozdíl ode mě je to ranní ptáče.

Jak asi tušíte, neodolal jsem. Za prvé proto, že je to děvče po čertech hezké a tudíž představa času stráveného po jejím boku v lese nebyla nepříjemná... Za druhé proto, že jsem jako každý chlap pořádně ješitný a takové výzvě prostě neodolám.

První část cesty vedla lesem, takže místo ladného pohybu své spoluběžkyně jsem musel sledovat, kam šlapu, abych si o nějaký ten kořen nepodvrtl nohu, ale potom už jsme vyběhli na volné prostranství. Byli jsme na horách a cesta vedla přesně podle Murphyho zákonů: pořád do kopce a proti větru.

Když jsem vyběhl asi třetí drsné stoupání, měl jsem toho akorát dost. V uších mi hučelo jako v úle, kterému někdo ukradl královnu, husté kartáče mého obočí dávno vzdaly snahu zabránit přívalům potu, aby se mi draly do očí, lýtka ztuhla na kámen, srdce bušilo v rytmu rockové úpravy Montyho čardáše a zbytky rozumu mi oznamovaly, že s každým dalším krokem už za sebe odmítají ručit. Právě v tu chvíli se vedle mě ozval jiskřivý hlásek: „To je paráda co? Jak ten les voní, jak ti ptáčkové cvrlikají…“ Nevěřícně jsem otevřel pusu, přestal se soustředit na pohyb a kamenná lýtka s ulehčením zastavila.

To bylo velké štěstí.

Kamarádka ladným pohybem splašené laně zmizela v dáli a asi ani v této chvíli netuší, jak blízko byla tomu, aby se o ní psalo v novinách. Tedy v černé kronice… V článku s nadpisem „Bestiální vražda krásné běžkyně uprostřed hlubokých hvozdů".

Autor: Karel Janďourek | pondělí 16.6.2014 12:01 | karma článku: 11,30 | přečteno: 475x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,82 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12136x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12556x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Dějepis v karanténě, aneb to jsem z toho playboy!

Karanténa v době koronavirové spojená s uzavřením škol s sebou nese mimo jiné i fakt, že rodiče poměrně rychle zjistí, co jejich potomstvo právě probírá ve škole.... A také jak (ne)snadno látku vstřebává.

7.5.2020 v 14:09 | Karma: 23,38 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1507x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik