Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dokonalý úsměv

Dnes jsem strávil tři hodiny z pracovní doby na zubařském křesle. Já vím, začíná to jako hororový článek, ale nehledejte v tom nic dramatického. Jednak šlo o zub, který už byl pár let mrtvý, tudíž veškerou bolest jsem si již vytrpěl a druhak máme mladou, šikovnou a velice krásnou zubařku, na níž se většina mužského pacienstva chodí s chutí dívat.

Při poslední prohlídce mi bylo vysvětleno, že "čtyřka vpravo nahoře" má svá nejlepší léta za sebou a je to trošku časované bomba. Tak si na mě krásná zubařka vyhradila dvě hodinky a přestože mě tedy v této chvíli nic nebolelo, vrhli jsme se na přípravu pro korunku. Po dobré hodince vrtání se ozvalo: „A půjdeme na rentgen“ a já si bláhově myslel, že je hotovo. Byl to můj velký omyl.

Ne, nebudu popisovat následné broušení již mrtvé hmoty do podoby, aby se na ní dalo něco nasadit, daleko nejvíce času totiž zabrala úplně jiná činnost.  Nejprve bylo potřeba dohodnout barvu korunky.

Vůbec jsem netušil, že by to mohlo být složité. Prostě se zkušeným okem koukne a něco vybere. Abych to ještě odlehčil, nasadil jsem světácký výraz a hrdě prohlásil, že nejsem žádný model, takže na barvě nezáleží. Ovšem podcenil jsem fakt, že jsem vydán na pospas osobám ženského pohlaví. Bylo mi vysvětleno, že "trojky" jsou nejtmavší zuby, tudíž trefit barvu "čtyřky" je náročné a pro vyznění celkového úsměvu nesmírně důležité.

A děvčata se zodpovědně dala do práce: „Tohle je moc světlé, to by svítilo, tohle zase moc do šeda“ …. Když už bylo za námi deset minut a já nervózně koukal na hodinky, napadlo sestřičku přizvat ještě osazenstvo druhé ordinace. Poněkud rozladěn jsem podotkl, že na facebooku mám v přátelích jednoho akademického malíře, takže bychom mohli pozvat i jeho, ten by to určitě rozlouskl.

Jak asi tušíte, drzé poznámky mi tváří v tvář ženskému pokolení moc nepomohly. V příštím okamžiku jsem v křesle ležel na zádech a nade mnou se jako sudičky skláněly čtyři hlavy. A ty hlavy vedly velice podivné řeči. Dozvěděl jsem se například, že jsem velice nekonfekční typ, tedy co se týče barvy zubů, protože každý můj zub má jinou barvu. Dostal jsem před obličej zrcátko, abych se přesvědčil, že moje stále ještě současná čtyřka je dokonce u kořínku podivně bíle žíhaná!

V té chvíli mi blesklo hlavou, že tím pádem už tuplem nevím, o čem je tu řeč. Klidně může přibýt třiatřicátý odstín!

Jedna ze sudiček na mě začala svítit a tvarovat mi pusu do různých úsměvů. Marně jsem v ojedinělých chvílích, kdy moje zhmožděné koutky pustila, protestoval, že takhle se pitvořit stejně nebudu. V jednu chvíli se tři dámy ze čtyř shodli na barvě C4. Pomalu jsem si oddechl, když tu čtvrtá dáma prohlásila, že jí se to vůbec nelíbí. Na to třetí dáma uraženě odešla a ta nespokojená začala nanovo.

Asi na tom vcelku nezáleží, ale abych zpravodajské povinnosti učinil zadosti, nakonec bylo do počítače závazně zaneseno, že jako základ bude použita barva M3 a ta bude u kořínku pozvolna přecházet do barvy M4. Přestože jsem měl vzorník stále před očima, vlastně nevím, co si mám pod tím představit, ale doufám, že za dvojbarevnou korunku nebude příplatek.

Při loučení slečna zubařka prohodila, že příště nasadíme korunku. Potom se zarazila a dodala: „Pokud tedy se nám bude pozdávat barva!“

Nedalo mi to: „Barva bude dobrá, i kdyby dodali korunku fialovou s bílými puntíčky!“ a poněkud smířlivějším tónem jsem dodal: „Víte, ono při úsměvu daleko více, než na barvě čtyřky vpravo nahoře záleží na tom, na koho se právě usmíváte!“

A s těmito slovy jsem vycenil všechno, co mi právě v dutině ústní zbývalo.  

Autor: Karel Janďourek | středa 19.11.2014 12:00 | karma článku: 12,59 | přečteno: 514x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,82 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12136x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12556x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Dějepis v karanténě, aneb to jsem z toho playboy!

Karanténa v době koronavirové spojená s uzavřením škol s sebou nese mimo jiné i fakt, že rodiče poměrně rychle zjistí, co jejich potomstvo právě probírá ve škole.... A také jak (ne)snadno látku vstřebává.

7.5.2020 v 14:09 | Karma: 23,38 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1507x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik