Víla Zubnička, aneb zkušenosti se zubařem

5. 05. 2015 12:02:00
Když mi bylo nějakých šest, sedm let, utekl jsem paní zubařce přímo z křesla.... No já vím, není to zrovna hrdinsky vypadající čin.

Ale vzpomeňte si sami, co jste v tom věku věděli o trhání zubů. V drtivé většině pohádek (které malého človíčka formují - ať se nám to líbí, nebo ne) je tato činnost spojena s návštěvou kováře. Dejte mi pokoj! Každý kdo mohl, tak se snažil této léčbě vyhnout! Proto se není co divit, že jsem se zděsil, když moje tehdejší zubařka prohlásila: „Ta stolička má v sobě kaz, já jí vyndám!“

Dále to znám z vyprávění během rodinných sešlostí. Paní zubařka otevřela dveře do čekárny, kde seděla moje maminka a prohlásila: „Prosím Vás, pojďte si ho uklidnit, on si nechce nechat vytrhnout zkaženou stoličku!“

Než to dořekla, protáhl jsem se mezerou mezi ní a futrem .... a prchl.

K mé smůle se ordinace nacházela v pátém patře. Výtah jsem nepoužil (ostatně čekáním na něj bych si moc nepomohl), takže hbitě reagující maminka mě dostihla na schodech někde u prvního podlaží a odvedla zpět. Celá scéna měla samozřejmě svůj šťastný konec: zjistil jsem, že na vytrhnutí mléčného zubu nic není, dostal obrázek a hrdě odkráčel domů.

V současné době se v podobné situaci ocitla moje dcerka. Pět mléčných zoubků už jí opustilo a v okamžiku, kdy se mohutně kýval šestý, jsme byli objednáni na preventivní prohlídku. Bylo celkem nabíledni, že nám bude nabídnuto vytržení. Dcerka byla od rána strachy bez sebe. Marně jsem jí vysvětloval, že dosavadní viklání a následné páčení zoubku ubrouskem je daleko náročnější, než jemný zákrok. Zkusil jsem tedy celou situaci odlehčit a výše uvedenou historku holčičce vylíčil, aby viděla, že i táta měl kdysi strach, ale nakonec zjistil, že to vůůůůbec nebolí.

Už trochu dětskou psychologii znám, takže jsem s mrknutím dodal: „A ne že to někomu řekneš!“

Dle mého očekávání to „vyslepičila“ paní zubařce, jen jsme vklouzli do ordinace:„Táta utekl ze zubařského křesla!“ zaznělo dříve, než sama na inkriminované místo dosedla. Rychle jsem vysvětloval, že to bylo kdysi dávno, abych ve svých čtyřiceti nevypadal jako strašpytel.

Po prohlídce následovala otázka: „Tak co? Vytrhneme ten kývající se zoubek?“... „NÉÉÉ!“ Přiznám se, že tahle odpověď mě trošku zklamala, ale paní zubařka to s dětmi umí: „Tak já ho potřu takovou speciální mastičkou, aby vůbec nebolel a uvidíme, jo?“ a za zády si jasnou gestikulací na sestřičce vyžádala kleštičky: „Jé hele, už je venku!“

To bylo slávy... Ale tenhle příběh má své pokračování.

Slyšeli jste někdy o víle Zubničce? Já tedy ano, ale jenom díky tomu, že s oblibou čtu knížky pana Terryho Pratcheta. Právě proto soudím, že se jedná o postavu, která patří do tradic anglicky mluvících zemí, podobně jako třeba Santa Claus. Za mých mladých let k nám takové stvoření rozhodně nechodilo.

Proto mě docela překvapilo, když se děvče rozpovídalo, že najednou z ničeho nic svůj šestý vypadlý zoubek uloží pod polštář pro vílu Zubničku a něco za něj dostane. Marně jsme tvrdili, že k nám určitě víla netrefí, neboť prvních pět zoubků nechala bez povšimnutí. Holka si stála na svém.

Zřejmě jí něco napovídali spolužáci ve škole, protože očekávala minimálně plyšáka, ale spíše lego, nebo něco takového. Věren tomu, že v mé oblíbené Zeměploše víla Zubnička měnila zoubky za malou minci, jsem počkal, až dcerka usne, po té jsem z pod polštáře vyňal igelitový pytlík se zoubkem, ten jsem schoval do krabičky k jeho pěti kamarádům a místo něj vložil pětikorunu.

Možná si budete říkat, že jsem pěkný lakomec. No asi máte pravdu... Co je to proti plyšákovi, ale mohu Vás ujistit, že i z této trofeje zavládla ráno nezřízená radost...

A potom: já si moc dobře uvědomuji, že moje holčička má prvních zoubků stále ještě plnou pusinku a při neuváženě vysoké odměně by se mi tahle legrace mohla setsakramentsky prodražit...

Jak jste na tom Vy? Chodí k Vám víla Zubnička?

Autor: Karel Janďourek | úterý 5.5.2015 12:02 | karma článku: 14.39 | přečteno: 615x

Další články blogera

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma článku: 29.64 | Přečteno: 1295 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.97 | Přečteno: 594 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 529 | Diskuse
Počet článků 127 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1506
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...