Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bordelářka v bytě...

Moje dcerka si s úklidem příliš starostí nedělá. Tedy kulantně řečeno. Leckdo by neváhal naplno říci, že je to pořádná bordelářka.

Babička z matčiny strany sice pravidelně zdůrazňuje, že panny jsou velice pořádkumilovné, ale obávám se, že tady dochází k nějaké velice trapné horoskopové mýlce.

Říká se, že děti jsou odrazem svých rodičů a já musím uznat, že jablko tedy nejenomže nepadlo daleko od stromu, ono se mu přímo zavrtalo do kořenů. Moji rodiče vždy vyznávali rovnici: Bordel v bytě = spokojené dítě. Samozřejmě to nebylo o tom, že bychom doma hnili ve špíně. Rozhodně jsme však neměli v koupelně vyrovnány sprchové gely podle velikosti, nebo v kuchyni kořenky podle abecedy. Ne o každé věci se dalo prohlásit, že má SVÉ místo.

Snad milionkrát jsem v životě použil otřepanou formulku, že pořádek je pro blbce, zatímco inteligent zvládne chaos. Moji kolegové v práci pravidelně hlásí, že můj pracovní stůl už si žije vlastním životem a na jeho případný úklid by byla potřeba minimálně deratizační četa, ale vhodnější by byl plamenomet.

Přes to, co je napsáno výše, jsem se pomalu dostal do věku, kdy mi nepořádek začíná vadit. Možná to bude tím, že teď je řeč o hromadách hraček, které nejsou tak úplně moje, možná se jenom snažím působit jako vychovávající otec. Každopádně se pravidelně mračím a spouštím „hromy a blesky“, že zábava nebude, dokud nebude uklizeno a posléze nad stavem pokoje mhouřím obě oči, protože jinak by se snad ani nešlo spát.

O víkendu jsme se chystali na procházku. Koukal jsem na hromadu petschopů na zemi a spoustu papírů a pastelek bez ladu a skladu na stole, zatímco moje princezna už si obouvala boty. Neodpustil jsem si klasickou otázku: „Opravdu si myslíš, že je v pořádku odejít a nechat doma takový binec“.

Očekával jsem typickou a vlastně i logickou odpověď ve stylu: „To nemá smysl uklízet, až se vrátíme, tak si budu zase hrát“, ovšem děvče mi vyrazilo dech větou: „To já nechávám schválně kvůli zlodějům!“

Polkl jsem na prázdno: „Jak kvůli zlodějům?“

„No kdyby se sem někdo vloupal, tak si bude myslet, že už nás vykradli a zase odejde…“ odpověděla mi s nevinným úsměvem na tváři

Musel jsem uznat, že ta myšlenka má něco do sebe… to ovšem až potom, co mi přestaly téct slzy smíchu. Těžko přetěžko vychovávat děcko, když Vás svým vysvětlením dokáže odbourat na několik minut.

  

Autor: Karel Janďourek | pondělí 26.10.2015 12:35 | karma článku: 23,05 | přečteno: 979x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,82 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12136x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12556x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Dějepis v karanténě, aneb to jsem z toho playboy!

Karanténa v době koronavirové spojená s uzavřením škol s sebou nese mimo jiné i fakt, že rodiče poměrně rychle zjistí, co jejich potomstvo právě probírá ve škole.... A také jak (ne)snadno látku vstřebává.

7.5.2020 v 14:09 | Karma: 23,38 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1507x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik