Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pojďte si hrát!

„Tati, pojď si hrát!“ Touhle větou si mě vždycky dcerka omotá kolem prstu. Pravda, mám svůj věk, tak se to ze začátku snažím uhrát na nějakou stolní, či jinak méně akční hru. 

Vím, že s Pexesem už neuspěju, ostatně taky bych v něm asi ošklivě prohrál. V současné době vedou Aktivity a Carcassonne. Ovšem každému je asi jasné, že pod pojmem „hrát si“ myslí potomek něco podstatně kreativnějšího, že?

Kdysi jsem v jednom hodně ospalém odpoledni úspěšně navrhl hru „na medvěda v zimě“. I když tedy "úspěšně"…. po minutě jsem začal krásně zabírat, holce to najednou docvaklo a bylo po hře. Podruhé už se nikdy nachytat nedala. Podobně to dopadá s návrhem hry „na čtenářský kroužek“ (oči v sloup: „ale jenom jednu kapitolu!“), nebo „na uklízecí četu“. Ostatně to občas navrhuju, i když si dcerka na nic hrát nechce.  

Vzpomínám, že kdysi bylo oblíbené „Vlnobití“. To si dítě lehne na peřinu a dospělák vypráví: „Nebe bylo bez mráčku a moře klidné, ale potom se zatáhlo…“ na to se přes dítě přehodí peřina ze všech stran, takže vytvoří takový uzlík „a přišlo vlnobití“… v té chvíli se začne děckem v peřině cloumat na všechny strany… „nakonec se nebe opět rozjasnilo a moře vyplivlo na břeh…“ rozesmátou princeznu, která křičí:“Eštěěě!“

Teď už bych to dlouhonohé éro do peřiny sotva skryl, tak začalo být populární „Masíčko“…

To si takhle kuchař (rozumějte Já) přinese masíčko (dcerku), položí ho do pekáče (na postel) a začne připravovat na pečení. Takové masíčko se musí prosolit z obou stran (hlavně aby to hodně lechtalo), našpikovat (sem tam dloubnout do žeber, na stehna sedm špásů) a dál dle fantazie. Když je po ruce nějaký plyšák, dá se použít jako mašlovačka, polštářem naklepat, onehdá jsem masíčko okořenil tím, že jsem na něj vysypal pytlík plný plastových víček…

Když je hotovo, dáme péct. V našem případě tedy přiklopíme tenkou matrací. Masíčko se vaří, všechno bublá a kuchař má co dělat, aby mu to neuteklo. To se ovšem povede málokdy, respektive se to tedy ještě nepovedlo. Masíčko zdrhne z pekáče, kuchař ho honí po bytě, chytí a všechno se opakuje…

Faktem je, že ten flák masa je čím dál tím těžší a poslední dobou to často končí tak, že se na pekáči ocitne sám kuchař. Ten se tedy překvapivě ani moc nebrání, naopak si pod matrací vychutnává to teplo a chvilku klidu.

Nedávno přišla nová hra: „Budeme hrát na kočičku! Já budu kočička a ty mi budeš dělat věci, které kočičky nemají rády!“

Zní to dost morbidně, ale vím, odkud vítr fouká. Nedávno naše malá zahrnula naši starou a nevrlou kočku takovou láskou, že ta se začala regulérně bránit a my pak strávili odpoledne na pohotovosti s ošklivě vypadajícím kousnutím.

Takže milou „kočičku“ tahám za uši, všelijak pošťuchuju, či až příliš neurvale hladím a ona prská, škrábe a ve finále mě kousne. Nutno tedy říci, že něžně a láskyplně.

Přiznám se, že tuhle hru už považuju za „vypečenou“, jako kdyby jí vymyslel medvěd od Kolína. Jednak proto, že se musím chovat jako pořádný padouch, což mě, dobrákovi od všech kostí, jde pořádně proti srsti a hlavně proto, že nakonec to bolí mě.

Ovšem hrátkám s fantasií ještě zdaleka není konec: „Tatí, zahrajeme si na křížalovou operaci!“ zaznělo teď o víkendu.

„A to se hraje jak?“ zeptal jsem se v neblahé předtuše

„No... Ty sníš křížalu… A já ti jí pak vyoperuju!“

Okamžitě mi blesklo hlavou, že „Čtyři vraždy stačí, drahoušku“ asi nebyl úplně ideální film pro devítiletou dámu.

Zřejmě Vám budu připadat jako zbabělec, ale já do toho vážně nešel!  

Autor: Karel Janďourek | úterý 22.11.2016 12:01 | karma článku: 14,44 | přečteno: 357x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,82 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12136x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12556x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Dějepis v karanténě, aneb to jsem z toho playboy!

Karanténa v době koronavirové spojená s uzavřením škol s sebou nese mimo jiné i fakt, že rodiče poměrně rychle zjistí, co jejich potomstvo právě probírá ve škole.... A také jak (ne)snadno látku vstřebává.

7.5.2020 v 14:09 | Karma: 23,38 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1507x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik