Hodinky... aneb "momentální argumentační nouze"

12. 12. 2017 11:53:09
"Tati, já jsem si zapomněla hodinky! Musíme se vrátit!" Takhle moje dcerka umí ozvláštnit cestu do školy. Oponoval jsem: "To nejde, škola zavírá za pět minut!"

"Ale já musím mít hodinky, jinak nebudu vědět, kdy bude přestávka. Paní učitelka nám sundala hodiny, co byly na stěně." Začala natahovat a kámen by se nad ní ustrnul.
"No ale teď už se vracet nemůžeme, budeš to muset zvládnout bez nich!" Byl jsem krásně neoblomný, ale to už jsem měl tušit, že z toho tak snadno nevyváznu. Dcerka se na mě podívala šibalským pohledem: "A co kdybys mi půjčil svoje?" Nadhodila s andělským úsměvem.
"No to né... Tak se holt budeš muset koukat na mobil." chtěl jsem odpovědět, ale naštěstí jsem to včas spolkl. Uvědomil jsem si, že tuhle "drahou srandu" jsem jí ještě do školy nosit nedovolil.
Rychle jsem hledal nějaké jiné řešení. Přece jsem dostatečně inteligentní, abych desetileté děcko nějak elegantně přesvědčil, že hodinky vlastně vůbec nepotřebuje!
"Ona sice mobil nemá, ale Ty ano!" Prolétlo mi hlavou. Zrovna tohle jsem tak úplně slyšet nechtěl.
"Navíc sedíš stejně celý den u počítače a tak můžeš koukat na monitor." Ani to mi dvakrát nepomohlo. Copak nedokážu nic vymyslet?
"A když nejsi v práci, tak jsi na cestě. V autobuse i v tramvaji jsou taky hodiny". Docházelo mi, že tonu a pověstné stéblo hledám marně...
"A nebyl jsi to právě Ty, kdo jí o víkendu u oběda vynadal, že je sobecká, když si nandala tři porce tatarky a na ostatní nezbylo?" Tohle už bylo trochu pod pás, ale potměšilý hlásek v mé hlavě mě škvařil dál: "Tak tady máš ideální příležitost vychovávat k nesobectví vlastním příkladem..."
Vzdal jsem to: "Nastav ruku!" připjal jsem na její drobné zápěstí svoje obří digitálky, o které jsem si napsal Ježíškovi v době, kdy jsem chodil dělat rozhodčího a zamával oběma, doufaje, že se odpoledne zase ve zdraví všichni setkáme.
Řeknu Vám, že je to docela peklo... když se s Vaším potomkem proti Vám spiknou i Vaše vlastní myšlenky!

Autor: Karel Janďourek | úterý 12.12.2017 11:53 | karma článku: 15.49 | přečteno: 469x

Další články blogera

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma článku: 29.64 | Přečteno: 1295 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1309 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 127 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1506
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...