Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čtení rozvíjí fantazii

Děti a lidé všeobecně prý poslední dobou málo čtou. Jsou toho plné noviny... To je nebetyčná škoda. Čtení, jak známo, tříbí pravopis, podporuje představivost a rozvíjí fantazii.

No, na mě nekoukejte, já dělám, co se dá! Mě víceméně nelze potkat jinak než s knihou. Minimálně jí mám v batůžku. Čtu v autobuse, v metru, čtu ráno, či před spaním. Knihu si beru i na obědy a čtu si při čekání, než mi přinesou jídlo. Přiznám se, že když je kniha napínavá, tak se prohřeším proti bontonu a čtu i při jídle…. V restauraci, kam chodím, už mě znají a odpouštějí mi, dokonce se občas i zeptají, jaké to je.

Tuhle jsem se začetl do detektivky od nejznámější současné německé autorky Charlotte Link. Pokud jste od ní nikdy nic nečetli a přitom se rádi bojíte, mohu vřele doporučit. Ona tedy nepíše zdaleka jenom detektivky, ale když už, tak je to síla! Ta dáma dovede neskutečně vykreslit atmosféru strachu a napětí…. a tu ještě s blížícím se koncem parádně vystupňovat. Knížka „Ctitel“ patří mezi ty, od kterých se člověk odtrhává velice těžko.

Později, k odpolední svačince, jsem si koupil čtvrtku melouna. Popadl jsem pořádný nůž a začal krájet. Byla to činnost mechanická, na kterou jsem se nemusel moc soustředit a tak se moje mysl začala toulat. Snad to bylo pohledem na tu velkou čepel, že jsem se opět ocitl v lesích v okolí Ausburgu. Uvažoval jsem, jak bych se zachoval v situaci, ve které byla hlavní postava románu. Kdybych věděl, že někde v okolí je šílenec, co už ubodal dva lidi a teď jde po mně. Kam bych se asi schoval. Jestli bych vůbec věděl o nějakém místě skrytém před světem, nebo jestli bych našel odvahu postavit se nebezpečí čelem.

Zhruba tímto směrem se pohybovala moje mysl v okamžiku, kdy se za mnou v kuchyňce vynořil kolega a pronesl něco ve smyslu: „Ale to je od Tebe hezké, že mi tu krájíš ovocíčko!“. Přestože já jsem v té chvíli byl tím, kdo v ruce svíral regulérní vražednou zbraň, vyjekl jsem hrůzou! Kolena mi zrosolovatěla a všechny tělesné pochody ve mně se zastavily. Nedořezali byste se ve mně krve, ani žádné jiné tekutiny.

„Co je? Jsi v pohodě?“ zeptal se kolega poněkud vyděšeně… „Ále nic…“ odpověděl jsem rádoby ležérně. Nějak jsem neměl chuť mu vysvětlovat, že právě v praxi viděl, jak čtení dovede podpořit představivost a rozvinout fantazii.

Autor: Karel Janďourek | pátek 2.9.2016 12:01 | karma článku: 18,72 | přečteno: 315x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,82 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12136x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12556x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Dějepis v karanténě, aneb to jsem z toho playboy!

Karanténa v době koronavirové spojená s uzavřením škol s sebou nese mimo jiné i fakt, že rodiče poměrně rychle zjistí, co jejich potomstvo právě probírá ve škole.... A také jak (ne)snadno látku vstřebává.

7.5.2020 v 14:09 | Karma: 23,38 | Přečteno: 747x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1507x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik