Karel Janďourek

Tábor.... aneb "Sorry, vole!"

18. 07. 2016 12:00:10
Skončila škola, nastal čas prázdnin a letních táborů. Jako kluk jsem tábory miloval a dodnes mám v zásobě spoustu historek ať už z doby, kdy jsem jezdil jako dítě, nebo posléze jako vedoucí

Samozřejmě nemám to srdce, abych podobné zážitky odepřel svým dětem. Copak kluk, tomu už je patnáct a už je zkušeným táborníkem, ale letos přišel čas poslat na tábor i naší osmiletou princeznu. Musím říct, že jsem z toho měl celkem obavy: pod stanem byla poprvé a mimo domov zatím jenom pět dní na škole v přírodě. Na druhou stranu jí přeci jenom vychovávám trochu jako kluka: jezdí na lyžích i na kole, po sídlišti běhá s odřenými koleny a baseballovou čepicí otočenou kšiltem dozadu, tak to by bylo, aby tábor probrečela.

Po dvou týdnech jsem dítka vyzvedával. Oba rozjaření, veselí, opálení, poštípaní od komárů a já se dmul pýchou, jak to oba zvládali. Sedli jsme do auta a děti začaly vyprávět jeden přes druhého. Po krátké chvíli se ze zadního sedadla ozvala písnička:

„Chytili jsme lososa, chytili jsme hóvno, chytili jsme hóvno...“ Vyděšeně jsem se zadíval do zpětného zrcátka. Dcerka mě oblažila okouzlujícím úsměvem a dokončila: „Chytili jsme ho v no-ci!“

Následovaly další dvě sloky založené na stejném principu s tím, že HO pekli a jedli, samozřejmě překvapivě stále v noci.

Začal jsem poněkud protestovat, že zrovna tahle písnička se babičce, ke které jedeme na oběd, asi moc líbit nebude.

Holka spustila jinou: „Vláček jede, fičí... za chvíli je v pí.... a pí...“ a zatímco se o mě za volantem pokoušely mrákoty, dokončila: „písečku .....“

No já vím, nemám jí co vyčítat, tuhle písničku víceméně bez jediného neslušného slova jsme si zpívali taky. Docházelo mi, že holka nejenom utužila své zdraví, vyrostla a zesílila, ale v kolektivu starších dětí se doučila slova a kousky, které mezi svými vrstevníky ve škole ještě neslyšela.

Raději jsem se obrátil na synka. Chlapec začal zaníceně vyprávět kdo a co a jak, vzrušeně gestikuloval ... a já ho po pár minutách přerušil: „Prosím Tě, mohl bys mě přestat oslovovat ́vole ́?“

Chlapec se zazubil a počastoval mě odpovědí, kterou jsem, upřímně řečeno, tak trochu očekával: „No, tak sorry..... vole!“

Autor: Karel Janďourek | karma: 26.14 | přečteno: 1120 ×
Poslední články autora