Karel Janďourek

Hajdom, hajdom.... aneb "Jak jsme (ne)zpívali koledy"

3. 01. 2017 12:01:00
Ke Štědrému večeru patří koledy. To mi nikdo nevymluví. Loni dcerka chodila na flétnu, tak jsme pod stromečkem pískali, ovšem letos v září zůstala flétna v šuplíku a malá slečna se vrhla na házenou... Musel jsem na to jinak.

Vytiskl jsem si tři známé koledy, oprášil kytaru a dva dny před Vánoci zavelel k tréninku.

Hrábl jsem do strun: „Štědrej večer nastal....“ a doufal jsem, že se dcerka připojí, ale ta chvilku nechápavě koukala a potom pronesla: „Vždyť je to úplně jinak!“

Aby bylo jasno: já zase nejsem kdovíjaký kytarista a už vůbec ne zpěvák. Když se rozdával hudební sluch, tak můj příděl bůh vyplácal na Karla Gotta, nebo někoho takového, takže výše uvedenou větu jsem už v životě slyšel mockrát. V době dospívání, kdy jsem tajně a marně doufal, že budu brnkáním okouzlovat osoby opačného pohlaví, mi právě podobné řeči dokázaly pořádně pocuchat sebevědomí.

Teď už jsem starší a otrlejší, takže jsem se se zájmem zeptal, jak by to tedy mělo znít.

Dcerka odhodlaně spustila: „Štědrej večer náá-a-stal, když jsem doma chláá-a-stal....“

V mysli mi vytanul pohled na Xindla X v santovském obleku a proklel jsem jej do pátého kolena.

No nic, sáhl jsem po druhém listu: „Néésem Vám nóóviny...“ dál jsem se nedostal, dcerka opět nesouhlasně zavrtěla hlavou... „Já to znám takhle: Nésem Vám é é té, poslouchejte...“

Jako... já mám Ondru Ládka celkem rád, ale v té chvíli jsem pocítil velkou touhu pověsit ho za nějakou hodně citlivou část těla do průvanu!

Ještě jsem měl třetí pokus... Pásli ovce valaši začala dceruška se mnou a já se dmul pýchou. Pouze tedy do druhé sloky, kde z jejích úst zaznělo: „Anděl se jim ukázal, wifinu jim zakázal!“

Nevěřícně jsem zvedl oči a děvče s úsměvem definitivně poslalo mé kolední ambice do pekel: „Hajdom, hajdom, tydlidom, hajdom, hajdom .... Tečka COM!“

S počínající depresí jsem kytaru odložil zpět do kouta. Bylo mi jasné, že pod vánočním stromkem letos bude hrát CD přehrávač.

Pokud jde o mou maličkost, musel jsem si dát ještě drink... a zcela vážně jsem začal uvažovat o tom, že se na nový rok ..... pustím do lehkejch drog.

Autor: Karel Janďourek | karma: 18.51 | přečteno: 2053 ×
Poslední články autora