Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak vyrobit maňáska

„Tatí, podívej, jaký mám maňásky!“ vítala mě nadšeně dcerka po návratu z práce. Po pravdě řečeno, neměla žádné. Měla dětský časopis s návodem, jak takové maňásky jednoduše vyrobit. Stačilo mít lepidlo, nůžky a barevné papíry.

Coby papírový modelář doma potřebné nástroje samozřejmě mám. Kde se u nás vzaly barevné papíry sice netuším, ale nebylo se na co vymlouvat a tak jsem se vrhl do díla.

Dle návodu jsem složil růžový papír, vystřihl červený rypáček a špičatá ouška a pomalu se mi pod rukama rýsovalo prasátko. Černý papír na oči jsem neměl, ale pomohl jsem si časopisem, kde nějaký zpěvák pózoval v černém saku. Pyšně jsem dcerce předal prvovýtvor a hned dostal další objednávku: „Prosím, ještě jedno pro kamarádku“.

Celý postup jsem tedy opakoval, když mi přes rameno koukl děda a svou otázkou mi sebral hodně velkou část čerstvě nabyté sebedůvěry: „Proč děláš ještě jednu krávu?“

No možná rypák byl moc velký a ty uši by klidně mohly být menší, aby tolik nepřipomínaly rohy, ale barva snad hovořila jasně….

Dcerka byla i druhým prasátkem nadšena a zavelela: „Teď myšku!“ Šedivý papír jsme neměli, ale použil jsem bledě modrý. Pěkně zakulacená ouška s růžovým vnitřkem, očka a čumáček opět ze saka nicnetušícího umělce, fousky domalovat fixem... Kdyby okolo proběhl Disneyho Mickey mouse, tak se musí z fleku zamilovat.

„Ta je krásná! Děkuju tatínku, ňuf, ňuf.“

Dcerka i v nízkém věku evidentně ví, jak znejistělému chlapovi pozvednout ego, ovšem komandovací povahu má po mamince: „Eště kozu!“

S nově nabytým elánem jsem popadl bílou Á čtyřku a začal vybírat vhodnou béžovou na rohy, když slyším z vedlejšího pokoje babičku: „Jé to je hezkej králíček!“

Tak nevím. Buď se na mě moji rodiče domluvili a dělali si z těžce pracujícího člověka nemístné žerty, nebo někdo chyběl při jedné ze zásadních hodin přírodopisu.

Nebo že bych nebyl tak šikovný, jak si o sobě samolibě myslím?

Autor: Karel Janďourek | středa 14.5.2014 12:03 | karma článku: 18,04 | přečteno: 2177x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Opravdu byl Jan Nezmar Trpišovskému oponentem?

V posledních týdnech se přestalo dařit mé milované Slavii a opět se jí vzdálil mistrovský titul. Hodně fanoušků se nechalo unést kritikou a jejich terčem se vedle hráčů a trenérů stal především sportovní ředitel SKS Jiří Bílek.

2.5.2024 v 14:40 | Karma: 22,50 | Přečteno: 2106x | Diskuse| Sport

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,74 | Přečteno: 1329x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12144x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12564x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 488x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

  • Počet článků 128
  • Celková karma 22,50
  • Průměrná čtenost 1495x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik