Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dějepis v karanténě, aneb to jsem z toho playboy!

Karanténa v době koronavirové spojená s uzavřením škol s sebou nese mimo jiné i fakt, že rodiče poměrně rychle zjistí, co jejich potomstvo právě probírá ve škole…. A také jak (ne)snadno látku vstřebává.

Například v osnovách dějepisu pro šesté třídy je na pořadu dne starý Řím. Dcerka dostala odkaz na sérii krátkých „youtube“ videí a tak jsme si spolu prošli nejenom založení na sedmi pahorcích, ale i Punské války, slavný příběh Julia Cézara, Kleopatry, či Marka Antonia a také zkázu slavné říše.

Copak o to, jednou si něco poslechnout není žádný problém, ale mě zajímalo, jestli v té hlavě také něco zůstalo. Druhý den večer jsme odchytli dědu a já chtěl, aby mu dcerka o Římu vyprávěla. Nevedla si zle, například větu že „Kartágo musí být zničeno!“ pronesla až s krvežíznivou upřímností.

„Představ si, dědo,měli tam senát a tomu šéfovali dva…“ zarazila se „KONZULTANTI.“

Chytl jsem se za hlavu: „Konzulové!“

Dcerka se na mě otočila, pozvedla oči, čímž se podívala někam za mě, patrně tam, kde na konzolích visí závěsy, protože pokračovala: „No a tyhle KONZOLOVÉ vládli na střídačku! Jeden den jeden a druhý den druhý. A víš proč? Kdyby jeden z nich plánoval nějakou lumpárnu, tak ten druhý na to přijde a může to zarazit!“

Jak krásně to měli staří Římané vymyšleno. Moje mysl se trochu zatoulala a napadlo mě, že v krajích, kde spatřila světlo světa opoziční smlouva, je něco takového neuskutečnitelné. Tady by se dalo očekávat, že by lumpárny dělali oba a kryli se navzájem.

„Tak dál!“ Když se moje mysl vrátila z toulek, povzbuzoval jsem děvče v pokračování: „Žili tam Římani, těm sloužili otroci a kdo ještě?“.

„No ještě ty, co se v Římě nenarodili. Dělali řemesla, ale nesměli o ničem rozhodovat a taky se nesměli s Římanama ženit a vdávat a ty hned dvakrát odešli, protože se jim to nelíbilo…“

„Správně. A jak se jim říkalo? Byli to P…“ napovídal jsem. Pokud někdo v téhle látce tápe, tak vězte, že jsem chtěl slyšet slovo plebejové.

„P… P…. no, ééééé POBLEJOVÉ!“ vyletělo z něžných úst.

Tím veškeré opáčko skončilo, protože zatímco o mě se pokoušely mrákoty, děda řval smíchy.

Druhý den jsme jeli na zahrádku a vzali s sebou spolužačku naší „dějepisářky“. Takovou tu jedničkářku, co všechno ví, všechno zná a případnou dvojku obrečí.

Vzhledem k tomu, že naše malá nijak netrpí na traumata z vlastních chyb, tak už během cesty začala vyprávět: „Představ si, že jsme si včera opakovali dějepis a já jsem tvrdila, že v Římě žili poblejové!“ líčila s nadšením, jako by to bylo něco, čím by se měla chlubit ještě svým vnoučatům.

Spolužačka se zatvářila vážně, chvilku jí to tam šrotovalo a pak se sebevědomě usmála: „Jo ty myslíš PLEJBOJOVÉ!“

Naštěstí jsme už byli mimo hlavní tah, protože já měl najednou problém udržet auto na silnici.

Naše princezny mají na dějepis nějakého chlapa. Ještě jsem ho neviděl a dosud mě ani nezajímal, ale to se změní. Začínám být na něj zvědavý, budu si ho muset pořádně prohlédnout. Poznám ho snadno, vsadil bych se, že bude mít nad hlavou svatozář a pod oblečením se mu na zádech budou rýsovat křídla!

Autor: Karel Janďourek | čtvrtek 7.5.2020 14:09 | karma článku: 23,38 | přečteno: 747x
  • Další články autora

Karel Janďourek

Povinná školní četba, aneb pan Kaplan by zaplakal!

Dcera dostala jako povinnou školní četbu knížku „Pan Kaplan má třídu stále rád“. Upřímně jsem zajásal, trošku jsem i si zazáviděl.

11.1.2022 v 12:05 | Karma: 29,82 | Přečteno: 1299x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj po Covidu. Buďte opatrní, porazit jej nemusí stačit.

Nedávno jsem se rozepsal, jak jsem bojoval s Covidem. Nebylo to veselé čtení, ale na konci byl happy end. Byl jsem přesvědčen, že jsem vyhrál. Jak asi tušíte, byl to obrovský omyl.

11.3.2021 v 11:02 | Karma: 46,15 | Přečteno: 12136x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Můj boj s Covidem

Tak mně doběhl Covid. Respektive tedy já jsem mu neutekl. Patrně jsem se nakazil v práci, jeden den večer jsem začal kašlat a vyletěla mi teplota. Druhý den ráno testy potvrdily nemilý ortel: pozitivní.

25.2.2021 v 11:06 | Karma: 46,13 | Přečteno: 12556x | Diskuse| Společnost

Karel Janďourek

Literatura v pubertě, aneb "Harry Potter na rande"...

Dcera na přelomu roku objevila Harryho Pottera! Ne tedy, že by někde potkala přímo brýlatého kouzelníka s jizvou na čele, ale po sérii filmů, které šly každý pátek v TV, vzala tuto ságu na vědomí.

16.1.2021 v 13:01 | Karma: 16,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Karel Janďourek

Jak jsme plakali na špatném hrobě

V minulém roce nám umřela sousedka. Už to byla stará paní a měla na to „nárok“, ale i tak nás to zaskočilo. Každý rok na Vánoce vařila houbového kubu snad pro celý dům.

27.1.2020 v 12:06 | Karma: 34,14 | Přečteno: 2027x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 127
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1507x
Člověk velice všímavý a ještě více upovídaný

Seznam rubrik